Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La guerra entre PSOE y PP bloquea el acuerdo entre el Gobierno y las comunidades
Un año en derrocar a Al Asad: el líder del asalto militar sirio detalla la operación
Opinión - Un tercio de los españoles no entienden lo que leen. Por Rosa María Artal

El Consell duplica la despesa en pavellons per a Fitur i altres fires fins als costos de l’època Camps

El president Ximo Puig amb Francesc Colomer

Lucas Marco

València —

0

L’Agència Valenciana de Turisme de la Generalitat, que dirigeix Francesc Colomer, va reduir a la meitat la despesa en els pavellons promocionals del sector turístic de la Comunitat Valenciana respecte del 2005, l’any en què l’empresa Orange Market d’Álvaro Pérez, delegat de la trama Gürtel a València, va obtindre el contracte per a Fitur per 1,2 milions d’euros en plena època de Francisco Camps com a president. Però enguany, Turisme Comunitat Valenciana, dependent de Presidència de la Generalitat, ha tret el concurs per un valor estimat d’1,3 milions d’euros.

Els pavellons per a aquesta edició costaran quasi el doble respecte d’edicions anteriors per la presència de la Generalitat, amb un expositor propi, en el World Travel Market de Londres el mes de novembre vinent.

El contracte proposa no dividir els 14 espais en diferents lots i inclou la presència de l’oferta turística valenciana en quatre pavellons diferents de Fitur. La Generalitat tindrà un estand principal, però també farà acte de presència en Fitur LGTB, dedicat al turisme gai, així com en el pavelló dedicat al turisme de festivals i en el certamen d’empreses. També participarà en esdeveniments nacionals com l’IBTM World de Barcelona o en la Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana que se celebrarà a la Ciutat de les Arts i les Ciències l’octubre pròxim.

El contracte per al disseny, la construcció, el muntatge i el desmuntatge dels estands per al 2017 va tindre un pressupost de licitació de 840.000 euros. L’única fira internacional prevista aquell any es va celebrar a Belfast i va costar 20.000 euros.

Enguany, explica Turisme CV, “es fa necessària la participació amb un estand propi que garantisca una superfície suficient”. Els britànics suposen quasi un terç del total dels turistes estrangers que visiten la Comunitat Valenciana.

Segons el desglossament de les despeses previstes, el disseny i el muntatge i desmuntatge de l’expositor suposarà un cost de 521.685 euros, mentre que el mobiliari i l’equipament arribarà a 710.739 euros.

A més, la Generalitat ha decidit no dividir el contracte dels 14 pavellons en uns quants lots perquè el disseny siga homogeni. “El concurs es concep com la producció d’una sola imatge i un muntatge integral que s’adaptara en la instal·lació en els diferents certàmens”, explica la memòria justificativa de la contractació.

Etiquetas
stats