Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Consell reinicia els treballs de la línia 10 de tramvia de València vuit anys després en plena campanya electoral

El panell instal·lat en l'avinguda Estimat Granell, on han arrancat els primers treballs.

Carlos Navarro Castelló

0

Aquest dilluns han arrancat els primers treballs per a reiniciar les obres de la línia 10 del tramvia de València (abans dita T2) que unirà els barris de Russafa i Natzaret.

Les obres d'aquesta infraestructura, anteriorment denominada T2, van començar l'any 2006 i es van paralitzar l'any 2011, en abandonar l'anterior Consell els treballs per falta de pressupost, després d'invertir al voltant de 200 milions d'euros.

Les primeres actuacions consistents en la instal·lació d'un gran panell informatiu i en els estudis de topografia que donaran lloc a les rases i desviaments dels serveis de subministraments han coincidit així amb la campanya electoral, encara que des del primer moment el Consell havia anunciat que les obres arrancarien entre abril i maig.

El pressupost d'aquest primer projecte constructiu és de 3,6 milions d'euros euros, té un termini d'execució de set mesos i mig i correspon al tram entre Amado Granell i la prolongació tramviària fins a Germans Maristes.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar el reinici d'aquesta actuació que en conjunt compta amb una inversió total de 50 milions d'euros per a executar les obres previstes entre el carrer Alacant i Natzaret. L'objectiu de la Generalitat és completar els treballs previstos en 2021.

Del total del pressupost previst, 30 milions d'euros són aportats per l'Administració autonòmica i 20 milions procedeixen de la Unió Europea, a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Projecte constructiu

Les obres en el seu conjunt que s'executaran en aquest primer tram consistiran en la construcció de la rampa de connexió del túnel de l'estació d'Amado Granell amb el tram en superfície mitjançant l'execució de pantalles profundes de formigó armat, i l'execució de la infraestructura i superestructura de connexió en superfície entre l'eixida del túnel, la rampa i el tram de superfície fins a la ubicació de la nova parada de Germans Maristes, més la connexió amb la plataforma actualment construïda

A més, es construirà la nova parada en superfície de Germans Maristes que donarà servei al futur pavelló Arena del València Basket, situada a l'avinguda d'Amado Granell, i el desviament de tots els serveis afectats i adequació de la urbanització.

També es restituirà la infraestructura del tram tramviari de l'encreuament del carrer Antonio Ferrandis que en el seu moment es va retirar per a facilitar la circulació de vehicles.

Aquest projecte és el primer a adjudicar-se dels cinc en què els que FGV ha dividit les obres de la Línia 10. Els altres quatre són arquitectura i equipament de parades i estacions; electrificació i subestacions; senyalització i comunicacions; i tallers provisionals.

Detalls de la línia 10

El traçat de la línia 10 enllaçarà Russafa amb Natzaret en un itinerari de 5,3 quilòmetres amb 8 parades, tres de les quals seran subterrànies, en concret, les del carrer d'Alacant, Regne de València-Russafa i Amado Granell amb Peris i Valero

Així, quedaran en superfície l'esmentada en Amado Granell amb Antonio Ferrandis, la d'Antonio Ferrandis amb Ciutat dels Ciències, la de Moreres i la de Natzaret. La línia compta ja amb la construcció del túnel entre Russafa i Amado Granell, on el traçat ix a superfície, i amb la plataforma i vies de tramvia en Antonio Ferrandis i en Natzaret.

Etiquetas
stats