Ferrmed anuncia “accions dràstiques” si el Corredor Mediterrani no es reactiva
El Corredor Mediterrani, la gran autopista ferroviària que ha d’unir a alta velocitat Andalusia, Múrcia, la Comunitat i Catalunya amb França per a viatgers i mercaderies, ha topat amb un nou obstacle que podria dilatar-ne encara més l’acabament.
I és que la incertesa creada després de les eleccions generals passades que han deixat en l’aire la formació del futur Govern pot suposar un altre retard.
Respecte d’això, segons ha explicat Joan Amorós, president de Ferrmed (el lobby d’empreses que es baralla per l’execució del projecte), una vegada es constituïsca el nou executiu central sol·licitaran una reunió amb el ministre responsable: “Si no ens donen un pla d’obres amb terminis concrets, emprendrem mesures dràstiques”, ha advertit.
I és que Amorós ha recordat que la ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre l’any 2013 que València estaria connectada amb la frontera francesa en amplada internacional el 2015. No obstant això, ha denunciat que “des de Castellbisbal cap avall està tot per fer”.
Així, l’últim termini anunciat per Foment respecte d’això ja parlava del final del 2016 o el començament del 2017.
Davant d’aquesta situació, la paciència dels empresaris ja sembla que s’acaba: “És inadmissible que continuen obrint línies d’AVE ruïnoses que arriben a Madrid i que aquest projecte que afecta el 50% de l’economia espanyola estiga estancat”.
Amorós també ha criticat que només s’haja previst una única via d’amplada internacional per a connectar mercaderies i viatgers entre València i Tarragona, cosa que, al seu parer quedarà obsoleta en un termini curt de temps.
En aquest sentit, ha demandat una doble via d’amplada internacional i una altra que es desdoble per a connectar València amb Barcelona a alta velocitat per a viatgers: “És de jutjat de guàrdia que la segona ciutat d’Espanya i la tercera no estiguen connectades encara per AVE”, ha sentenciat.