Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Per l'horta: “No té cap sentit que si algú es creu l'emergència climàtica continue amb les obres de la V-21”

Obres d'ampliació de la V-21 a València

Laura Martínez

València —

0

La plataforma Per L'Horta denúncia per enèsima vegada que l'ampliació de la carretera V-21 posa en perill entre 60.000 i 80.000 metres quadrats d'horta i als seus agricultors. La plataforma es va concentrar la setmana passada enfront de les màquines que treballen en l'ampliació d'una de les principals vies d'accés a València, un projecte que porten tractant de frenar durant uns quants anys per les conseqüències que calculen que tindria.

El col·lectiu insisteix en els danys que la infraestructura generarà sobre el terreny cultivable denúncia que no es redueix l'afecció en el camp en un 33% com s'havia dit. “Teníem el compromís verbal”, assegura Marc Ferri, un dels portaveus de la plataforma.

El novembre passat, en una reunió amb els tècnics de Foment i l'aleshores consellera d'Infraestructures, María José Salvador, la plataforma va obtindre el compromís que es reduiria en un terç les expropiacions d'horta i el projecte inclouria una passarel·la entre Alboraia i Port Saplaya i un carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO). Ferri denúncia una maniobra de Foment per a estalviar-se costos i evitar pagar el compromés amb els agricultors, que anaven a veure expropiats els seus terrenys. “Hi havia un projecte que anava a arrasar 80.000 metres d'horta i seran, en teoria, 65.000. El Ministeri es va comprometre a reduir la superfície un 35% i al final és un 10%”, explica. Segons el portaveu, als agricultors se'ls està expropiant la part justa de parcel·la que serà pavimentada, deixant-los la resta del terreny, en la seua majoria no cultivable. “A l'agricultor li han deixat els sobrants, una superfície inútil. Hauran d'anar als tribunals”, alerta. Amb aquesta reducció es perjudica el propietari, que queda sense compensació econòmica suficient i sense terreny cultivable, afig.

Per a la plataforma, l'obra no té cap lògica en un context de crisi climàtica i amb un Govern amb sensibilitat mediambiental. L'ampliació, que pretén resoldre els embossos diaris en l'accés a la capital valenciana, suposaria l'augment del trànsit induït a la ciutat, en facilitar l'accés de vehicles, segons consideren. “No té cap sentit que si algú es creu l'emergència climàtica continue amb aquestes obres”, sentència l'activista.

“És una obra amb una mentalitat dels anys 80, completament caduca, en un context de crisi climàtica. Aquesta obra injecta més trànsit a la ciutat, és totalment contraproduent”, critica Ferri, que contraposa aquesta mesura a les polítiques de mobilitat de l'Ajuntament de València, que busquen reduir el trànsit. El portaveu apunta que facilitaria l'execució del controvertit accés nord al port, ja que el projecte contempla la possibilitat d'habilitar infraestructures que faciliten la connexió.

“És la història d'una mort anunciada”, critica Ferri, recordant que la plataforma porta dos anys sol·licitant reunions perquè es replantege el projecte. “Hem tocat a totes les portes”, lamenta.

Etiquetas
stats