Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Les obres de la línia 10 de Metrovalència arranquen dos mesos després de l’anunci fet en vespres d’eleccions

Els operaris han iniciat les tasques de senyalització al costat de l'eixida del túnel d'Amado Granell

Carlos Navarro Castelló

València —

0

Dilluns van arrancar les faenes prèvies per a reprendre les obres de la línia 10 del tramvia de València que unirà els barris de Russafa i Natzaret.

Les obres d’aquesta infraestructura, anteriorment denominada T2, van començar l’any 2006 i es van paralitzar l’any 2011, en abandonar l’anterior Consell del PP les faenes per falta de pressupost, després d’haver-hi invertit al voltant de 200 milions d’euros.

El Consell va instal·lar un gran panell en l’avinguda d’Amado Granell que informava de la represa de la línia just 13 dies abans de les eleccions autonòmiques del 28 d’abril, però ha sigut quasi dos mesos després que els operaris han iniciat els preparatius.

Sobre aquest tema, fonts de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) han explicat que les primeres faenes consisteixen en la reposició i el desviament de subministraments (llum, gas i aigua) i en la senyalització que adverteix de les afeccions en la via pública.

Les obres requeriran l’ocupació d’un carril de circulació per sentit, la qual cosa inhabilitarà l’aparcament en superfície de l’avinguda entre la rotonda del Col·legi de Metges i l’avinguda d’Antonio Ferrandis.

Sobre la col·locació del cartell abans de les eleccions passades i que les faenes comencen dos mesos després, fonts d’FGV han argumentat que “no hi ha un retard, ja que calia completar tràmits amb l’Ajuntament per l’afectació de les obres, zona d’emmagatzematge de materials i s’ha treballat en la planificació de l’obra ja sobre el terreny amb les empreses adjudicatàries”.

El pressupost d’aquest primer projecte constructiu ascendeix a 3,6 milions d’euros, té un termini d’execució de set mesos i mig i correspon al tram entre Amado Granell i la prolongació tramviària fins a Germans Maristes.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar la represa d’aquesta actuació que, en conjunt, compta amb una inversió total de 50 milions d’euros per a executar les obres previstes entre el carrer d’Alacant i Natzaret. L’objectiu de la Generalitat és completar les faenes previstes el 2021.

Del total del pressupost previst, 30 milions d’euros són aportats per l’Administració autonòmica i 20 milions procedeixen de la Unió Europea, a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Les obres en conjunt que s’executaran en aquest primer tram consistiran en la construcció de la rampa de connexió del túnel de l’estació d’Amado Granell amb el tram en superfície mitjançant l’execució de pantalles profundes de formigó armat, i l’execució de la infraestructura i la superestructura de connexió en superfície entre l’eixida del túnel, la rampa i el tram de superfície fins a la ubicació de la nova parada de Germans Maristes, que donarà servei al futur pavelló Arena del València Basket, situada en l’avinguda d’Amado Granell.

Detalls de la línia 10

El traçat de la línia 10 enllaçarà Russafa amb Natzaret en un itinerari de 5,3 quilòmetres amb 8 parades, tres de les quals seran subterrànies, en concret, les del carrer d’Alacant, Regne de València-Russafa i Amado Granell amb Peris i Valero.

Així, quedaran en superfície l’esmentada en Amado Granell amb Antonio Ferrandis, la d’Antonio Ferrandis amb Ciutat de les Ciències, la de Moreres i la de Natzaret.

La línia compta ja amb la construcció del túnel entre Russafa i Amado Granell, on el traçat ix a superfície, i amb la plataforma i les vies de tramvia en Antonio Ferrandis i en Natzaret.

Etiquetas
stats