Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Tres entrades a València i la N-340 a Nules i a Vinaròs, punts negres de les carreteres valencianes

Accidente a Benicàssim

Laura Martínez

La pista de Silla, la pista d’Ademús i el tram d’entrada a València de la V-30 a l’altura de Xirivella i Mislata són els principals punts negres –amb tres accidents mortals l’any o més– de les carreteres de la Comunitat Valenciana.

Per a conéixer els punts negres cal recórrer a les dades del 2014, les últimes que figuren registrades en la web de la Direcció General de Trànsit (DGT). Així mateix, l’informe del Real Automóvil Club de España (RACE) també dibuixa els trams més perillosos del 2016.

Per províncies, València agrupa 24 punts negres, Castelló, 5 i Alacant, 20. No obstant això, l’informe del RACE de la situació de les carreteres espanyoles canvia l’enfocament. Entre els tres trams qualificats com de més risc a la Comunitat Valenciana, dos estan en les carreteres castellonenques i cap en les d’Alacant.

El tram que s’ha qualificat de més risc el 2016 està entre Vinaròs i Peníscola (en la N-340), en el qual l’any passat es van produir 11 accidents amb una persona morta i 15 ferits greus. El segueix la N-332 a l’altura de Gandia, en què es van produir sis accidents amb tres víctimes mortals i cinc ferits i, en tercer lloc, segons l’informe del RACE, la N-340 a l’altura de Nules, amb tres accidents, un mort i quatre ferits el 2016.

El mateix tram de Castelló, qualificat com el més perillós, ja figurava el 2014 com a punt negre en què es van produir 16 accidents amb quatre morts i 26 ferits en gairebé 500 metres. A més, enguany el RACE l’assenyala com la zona amb més proporció d’accidents mortals i greus amb vehicles pesants de tota la xarxa de carreteres de l’Estat. Del quilòmetre 1038 al 1050 s’han produït en tres anys set accidents greus.

Pel que fa a la província de València, les entrades a la capital són les que registren un nombre més alt de sinistres, probablement pel gran nombre de desplaçaments diaris. El tram més destacat és el de la CV-35 prop de Burjassot, a gairebé tres quilòmetres de la ciutat, en què es van registrar 17 grans accidents amb 30 ferits en total. El segueix com a tram de més concentració el que constitueixen uns quants quilòmetres de la V-30, del 6 al 12, que va registrar 30 accidents, en què va haver-hi dos morts i 62 ferits. També és remarcable el recorregut de la pista de Silla, una de les principals entrades a València des del sud. La V-31 va registrar, segons les últimes dades, 10 accidents amb 25 ferits greus, així com també el tram de la N-332 a Gandia ja esmentat.

A Alacant tampoc aconsegueixen evitar els accidents greus, encara que sense morts. A la zona d’Oriola, a la carretera N-332, es van registrar 10 accidents greus amb 22 ferits. En la mateixa via, a penes 3 quilòmetres més avant, s’hi van registrar quatre accidents amb 12 ferits, i en el quilòmetre 88, sis accidents amb 14 ferits.

Les carreteres valencianes no figuren en els llocs més destacats de sinistralitat nacional, fet que no resta importància a les xifres, ja que hi ha més de 40 trams en què s’han registrat accidents d’envergadura.

Etiquetas
stats