Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El Gobierno da por imposible pactar la acogida de menores migrantes con el PP
Borrell: “Israel es dependiente de EEUU y otros, sin ellos no podría hacer lo que hace”
Opinión - Salvar el Mediterráneo y a sus gentes. Por Neus Tomàs

Bunyol en el Corredor Mediterrani

Un tren de rodalia circula per la xarxa ferroviària mentre el tercer rail habilitat s’acaba quan arriba a un encreuament

Carlos Navarro Castelló

València —

La consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, i el secretari autonòmic, Josep Vicent Boira, han denunciat hui dijous la situació d’incertesa que hi ha sobre les obres del Corredor Mediterrani, després de visitar-ne el recorregut des de València fins a Castelló.

Segons han comprovat in situ, en aquest trajecte hi ha 28 encreuaments de vies en què no hi ha el tercer rail habilitat sobre la via per a convertir-la a l’amplària internacional. Així doncs, aquest tercer fil desapareix una vegada hi arriben els canvis de rasant.

El motiu, segons sembla, és que les peces especials que s’han d’instal·lar en aquests encreuaments encara no estan fetes. Salvador ha considerat molt greu aquesta situació, ja que ha recordat que tant aquest tram com l’AVE a Castelló havien d’estar acabats el 2015, tal com es va comprometre la ministra de Foment Ana Pastor.

Aquesta situació, unida a la falta d’informació del Govern central, fa que siga una incògnita la finalització d’aquest tram. A més, han certificat que “no hi ha res fet” des de Castelló fins a Tarragona.

Davant d’aquesta situació, han impulsat el Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani, que es reunirà dilluns que ve i en què participaran tots els agents socials (sindicats, universitats, empresaris, col·legis professionals, cambres de comerç, etc.) amb l’objectiu de reivindicar aquesta infraestructura “vital per a l’economia valenciana”.

En el marc d’aquesta trobada estudiaran demanar que s’acaben les obres que estan en marxa actualment entre València i Castelló i que s’estudie canviar el projecte del tercer fil a una doble plataforma d’amplària internacional entre Castelló i Tarragona, ja que les obres no han començat encara.

Salvador ha anunciat també que aquest mateix dia a la vesprada es reunirà, juntament amb el cap del Consell, Ximo Puig, amb el president de Renfe, reunió en què exigiran solucions per als rodalia València-Castelló, ja que la freqüència d’aquests trens s’ha reduït a la meitat per les obres del Corredor.

Així doncs, exigiran que s’habiliten trens llançadora i que se’n rebaixen les tarifes. D’altra banda, demanaran que, a mitjan termini, se cedisca a la Generalitat la gestió dels rodalia.

Etiquetas
stats