Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Análisis - La estrategia digital de André Janones para combatir el bolsonarismo
Consulta el mapa que muestra cómo concurre cada partido al Senado
Opinión - 'Unos salen a liarla y otros a sacar tajada', por Neus Tomàs

Emergències de la Generalitat guarda una còpia “íntegra” de les seues comunicacions durant la dana a petició de la jutgessa

Instal·lacions del Centre de Coordinació d'Emergències, en una imatge d'arxiu.

Lucas Marco

València —

0

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat guarda una còpia “íntegra” de les seues comunicacions internes en el sistema 'CoordCom' durant la catàstrofe de la dana del 29 d'octubre de 2024, tràgica jornada que va acabar amb 233 morts.

Així es desprén de la resposta d'Emergències a l'ofici del passat 7 d'octubre de la jutgessa instructora. La magistrada, segons indica una diligència d'ordenació dictada aquest dimarts, dona per “complimentat” el seu requeriment.

La jutgessa, en una interlocutòria del dia anterior, havia requerit “novament” a la Conselleria d'Emergències, que dirigeix Juan Carlos Valderrama, que procedira a la “conservació íntegra” de les comunicacions en el 'CoordCom', la seua columna vertebral tecnològica, entre el 24 i el 29 d'octubre de 2024, “incloent-hi comunicacions escrites i registres d'àudio i vídeo, emesos o rebuts” des del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) o el Lloc de Comandament Avançat, entre altres.

La jutgessa partia del fet que la instrucció “pot exigir l'obtenció concreta de dades contingudes” en aquests arxius. Per la seua banda, la Generalitat, tal com va confirmar fa més d'un any, conserva “tres còpies idèntiques” de la seua 'caixa negra'.

D'altra banda, segons indica una providència dictada aquest dimarts, la jutgessa ha incorporat a la causa l'àudio de WhatsApp, avançat per aquest diari, en què l'alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent, aconsellava a una veïna de la localitat, una hora abans de l'ES-Alert, que buscara refugi en “zones altes”.

Etiquetas
stats