Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Govern recupera el 22 de desembre la línia C3 de Rodalies fins a Bunyol després de les obres de reparació pels danys de la dana

Nou viaducte Xest-2 de la línia C-3 de Rodalies València.

Toni Cuquerella

València —

0

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible recuperarà, a partir del pròxim dilluns 22 de desembre, el servei ferroviari de la línia C3 de Rodalies València en el tram comprés entre Loriguilla i Bunyol, un cop finalitzats els treballs de reconstrucció de la infraestructura danyada per la DANA. Les actuacions, executades per Adif, han suposat una inversió de 120 milions d’euros.

Amb la represa del servei, Renfe ha programat la circulació de 26 trens diaris, 13 per cada sentit, entre València Font de Sant Lluís i Bunyol. Els combois efectuaran parada a València Sant Isidre, Xirivella-Alqueries, Aldaia, Loriguilla, baixador del Circuit Ricardo Tormo, Xest i Xiva, conforme als horaris establerts.

Els viatgers de la línia C3 amb destinació a València Nord podran completar el seu trajecte utilitzant un tren de la línia C6 des de l’estació de València Font de Sant Lluís. Així mateix, existeix la possibilitat d’accedir al centre de la ciutat mitjançant transbordament a Metrovalència a l’estació de València Sant Isidre.

De manera complementària i fins a la consolidació de la nova oferta ferroviària, el servei es reforça amb 46 expedicions diàries d’autobús, 33 per sentit, entre València i Bunyol, amb parada en totes les localitats intermèdies de la línia C3.

L’origen i la destinació dels trens de la C3 es mantenen a l’estació de València Font de Sant Lluís a causa de les obres que Adif està duent a terme a la marquesina de l’estació de València Nord. Aquests treballs són incompatibles amb l’estacionament de trens dièsel, que són els que presten servei en aquesta línia, a les zones d’andana cobertes per la marquesina.

La recuperació del servei entre València i Buñol es produeix després de la finalització de complexos treballs de reconstrucció d’estructures, de la plataforma ferroviària i del conjunt de sistemes i instal·lacions que van resultar greument danyats o arrasats per la DANA. Només a la línia C3 del nucli de Rodalies de València, la inversió destinada a aquestes actuacions ascendeix a 120 milions d’euros.

En el tram Bunyol-Utiel, d’aproximadament 46 quilòmetres, el trànsit ferroviari continua interromput, un cop reparats els danys causats per les riuades, amb la finalitat de prosseguir les obres de renovació integral i modernització de la infraestructura i de les instal·lacions. En aquest sector, la inversió prevista supera els 100 milions d’euros.

Entre les actuacions de major complexitat destaca la reconstrucció dels viaductes de Barranc Gran, Xest 1 i Xest 2, les estructures originals dels quals, de 55, 100 i 76 metres respectivament, van quedar greument afectades o van desaparèixer completament. Els nous viaductes presenten longituds més grans i llums més àmplies, i assoleixen els 136 metres en el cas de Barranc Gran i els 216 metres en cadascun dels viaductes de Xest.

A més, s’ha incrementat l’alçària dels taulers conforme a criteris hidràulics i estructurals actuals, cosa que dota la infraestructura d’una major resistència, robustesa i durabilitat davant futurs episodis de grans riuades, que poden veure’s agreujats pels efectes del canvi climàtic.

La línia C3 València-Bunyol-Utiel va resultar greument afectada per la DANA del 29 d’octubre de 2024. Des d’aleshores, i de manera progressiva, el Ministeri ha anat restablint el servei ferroviari a mesura que es recuperava la infraestructura. Així, el 12 de desembre de 2024 es van restablir els serveis entre València i Aldaia; el 17 de novembre de 2025 es va recuperar la circulació fins a Loriguilla i, a partir del pròxim dilluns 22 de desembre, el servei s’estendrà novament fins a Bunyol.

Etiquetas
stats