Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González

Així és la nova plaça de l'Ajuntament de València: el cor de la ciutat convertit en un espai per a vianants

La plaça de l'Ajuntament de València és ja un espai per a vianants.

Carlos Navarro Castelló

0

L'urbanisme tàctic ha canviat els esquemes del cor de la ciutat de València. A l'espera d'una reurbanització definitiva, la conversió en zona de vianants blana de la plaça de l'Ajuntament ja és una realitat i suposa un gran canvi de la seua configuració sobretot en allò que fa referència a la mobilitat.

L'actuació que va arrancar fa una setmana suposa l'ampliació en 12.000 metres quadrats de l'espai per a vianants, per la qual cosa en total hi haurà 21.000 metres quadrats per als vianants, quasi el doble. Les terrasses dels bars es baixaran a la calçada quan les condicions sanitàries permeten la seua instal·lació, quedant les voreres lliures per al pas dels vianants.

El projecte ha requerit una inversió de 300.000 euros en reasfaltat i mobiliari urbà, entre els quals destaquen bancs i 200 jardineres per a delimitar les noves zones per als vianants.

Després de l'actuació, la plaça de l'Ajuntament queda amb un sol vial que discorre per la zona que dóna a l'Ateneu i a Correus, on s'habilita un carril en direcció a Marqués de Sotelo per a donar continuïtat als autobusos llançadores de la nova línia C1 de l'EMT, que són híbrids.

D'aquesta manera, el tram del carrer de Sant Vicent entre Reina i plaça de l'Ajuntament queda en exclusiva per a la línia C1 i per a taxis, eliminant-se el gir cap a l'avinguda de Maria Cristina.

La conversió en zona de vianants del considerat com a punt neuràlgic de la ciutat implica també la de la veïna plaça de la Reina, que es reurbanitzarà en els pròxims mesos, i la prioritat per a busos al carrer de Colón, la més comercial de la ciutat, la qual queda amb dos carrils per a transport públic i un per a privat, ja que gran part de les línies que passaven per per les places de la Reina i de l'Ajuntament, concebudes fins ara com a grans rotondes plagades de parades d'EMT, es redirigeixen per aquesta via.

Així, tot el trànsit queda desviat des del carrer de la Pau cap a Poeta Querol, excepte taxis i la línia C1, que compta amb una freqüència d'entre 4 i 5 minuts i connecta els bescanviadors de la plaça de la Porta de la Mar i del carrer de Xátiva, a l'altura de l'Institut Lluís Vives.

Paral·lelament es redacta el projecte definitiu de reurbanització que ha comptat amb les aportacions dels col·lectius socials, després d'un ambiciós procés de participació ciutadana.

Etiquetas
stats