Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González

A la valenciana i el PSPV exploten Puig i Oltra en els seus vídeos de campanya

El president Ximo Puig amb Mónica Oltra al ple de les Corts

Laura Martínez

A la valenciana i el PSPV-PSOE comencen a impulsar la seua campanya en les xarxes socials amb els seus vídeos electorals. Ambdues candidatures s’inclinen per vídeos optimistes que inciten el votant a acudir a les urnes. Els missatges de totes dues formacions d’esquerres són semblants: “Un sí pel canvi”, lema del PSPV i “Vota per la victòria de la gent” l’eslògan d’A la valenciana (Compromís-Podem-Esquerra Unida).

Tant PSPV com A la Valenciana opten per explotar els seus dos valors principals com a marca. Ximo Puig, president del Consell i líder dels socialistes a la Comunitat, i Mónica Oltra, vicepresidenta de la Generalitat i líder de Compromís, són la primera imatge en cada vídeo de les formacions respectives.

El to institucional no acaba en la figura dels dos líders de l’executiu valencià. Ambdues candidatures opten per explicar els èxits del Govern valencià durant aquest primer any en què substitueix el PP en les institucions, encara que amb matisos. En el cas d’A la Valenciana, promou el concepte del ‘governs del canvi’, bastant explotat per Podem per a referir-se a les candidatures de confluència amb què va entrar en el govern de les grans ciutats i utilitzat ja per la formació valenciana durant la legislatura anterior. El PSPV també opta per exhibir les mesures socials aprovades o en projecte pel govern que lidera Ximo Puig. Així, els dos grans pesos del govern valencià esdevenen protagonistes de les campanyes de les formacions respectives.

L’estructura de les projeccions segueix les mateixes pautes: arranca l’audiovisual amb els líders de les formacions i després es narren els èxits de l’executiu valencià. El PSPV insisteix en la Llei de dependència o les ajudes als llibres de text en un vídeo de caire municipalista, en què ixen alcaldes, regidors i els representants de Joves Socialistes més coneguts, com Maria Such –la diputada més jove del Congrés– o José Muñoz –portaveu adjunt de la formació en les Corts–. Cal destacar l’absència dels seus candidats i caps de llista en el vídeo, com Ana Botella, que repeteix com a número u a València.

A la Valenciana sí que mostra als seus candidats, encara que sense donar-los la paraula; només les imatges somrients i, per damunt seu, una veu en off que relata que “fa un any vam portar els governs del canvi, i som referents en polítiques per a rescatar persones”, eix que figura com a tal en el Pacte del Botànic. L’espot d’A la valenciana es fa íntegrament en la llengua autòctona i ressalta l’esforç de les formacions durant aquest, i també insta la ciutadania a “recuperar les institucions”.

stats