La Diputació inicia l'asfaltat de la primera fase de la Variant de Bétera per tal d'evitar el col·lapse de trànsit al municipi

Imatge de les tasques d'asfaltat a la carretera.

La Variant Nord de Bétera, que evitarà el col·lapse d'este municipi del Camp de Túria en desviar els 12.000 vehicles diaris que el travessen, avança segons el calendari fixat per l'àrea provincial de Carreteres, que preveu la conclusió de la infraestructura a la fi de 2021. Després de complir-se un any de l'inici de les obres, està pràcticament acabat el moviment de terres i han arrancat els treballs de les estructures per a salvar la línia fèrria de metre i els barrancs, així com l'asfaltat.

Amb una inversió de més de 15 milions d'euros i un termini d'execució de dos anys, la primera fase de la Variant Nord de Bétera “és una de les actuacions més importants realitzades per l'àrea provincial de Carreteres i la gran infraestructura de la present legislatura, donant resposta a una demanda justa i històrica de les veïnes i veïns de Bétera i els usuaris d'esta carretera amb trànsit dens que travessa tot el municipi, amb les consegüents molèsties”, explica el vicepresident i diputat de Carreteres, Rafa García, que este divendres ha visitat les obres acompanyat per l’alcaldessa, Elia Verdevío.

Per a l'alcaldessa de Bétera, “estes obres suposen descongestionar de trànsit el nostre municipi, evitant així les molèsties i la contaminació que produïx en el nucli urbà el pas continu de vehicles”. “Una reivindicació de tots els governs que hem passat per l'Ajuntament de Bétera i una lluita conjunta amb els nostres veïns i veïnes per aconseguir estes obres tan importants i beneficioses per al municipi”, afig Verdevío.   

El tram sobre el qual actua l'empresa Bertolín, adjudicatària de l'obra, té una longitud de 4,7 quilòmetres que discorren del sud-est al nord del nucli urbà de Bétera, connectant la carretera que ve de València amb la CV-310 cap a Nàquera i Serra, evitant el pas per la travessia actual dins del municipi i facilitant els accessos al mateix i els polígons industrials de L'Horta Vella i El Pla.

El projecte inclou la construcció de quatre glorietes que, al costat de les vies de servei laterals, proporcionaran el control total dels accessos a la carretera. La calçada tindrà un ample de 12 metres, amb dos carrils per sentit de tres metres cadascun i vorals-bici de dos metres a banda i banda. A més, està previst habilitar una via de ciclovianants segregada i protegida de 2,30 metres d'amplitud en el marge esquerre i serà necessari alçar quatre estructures per a salvar la línia de metro i els barrancs del Carraixet i Portaceli.

Estructures en marxa

Una de les parts més complexes de la Variant Nord de Bétera és la construcció de fins a quatre estructures per a salvar la línia fèrria de metre i els barrancs que travessen el traçat, destacant el pont sobre el Carraixet, que tindrà una longitud de 155 metres. Els operaris han executat ja la profunda fonamentació d'un pont que tindrà cinc obertures, amb pilotes d'un metre de diàmetre i fins a 17 de longitud.

La setmana passada es va iniciar també l'estructura sobre el barranc de Portaceli, amb la col·locació de les quatre bigues del pont, que tenen un cant de 1,5 metres, 27 metres de longitud i un pes de 33 tones que va fer necessari l'ús de dos grues de grans dimensions per a la seua elevació.

La finalització d'esta primera fase de la variant, prevista per a desembre del pròxim any, evitarà l'elevat volum de vehicles que travessen Bétera pel nucli urbà, “millorant tant la fluïdesa del trànsit de la CV-310 i reduint els temps de recorregut, com el dia a dia de les veïnes i veïns que veuran incrementades la seua seguretat i qualitat de vida, alhora que es reduïx la contaminació acústica i ambiental”, destaca el diputat de Carreteres, Rafa García.

Etiquetas
Publicado el
14 de diciembre de 2020 - 09:50 h

Descubre nuestras apps

stats