Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La justicia investigará si la pareja de Ayuso sobornó a un directivo de Quirón
Una casa al otro lado del muro: Omar, el palestino que venció a la ocupación israelí
OPINIÓN | 'Alberto Quirón, ese chico del montón', por Esther Palomera

El Govern central va transferir 3.000 milions a Fabra, que nega a Puig

Mólnica Oltra, en roda de premsa.

Voro Maroto

La Generalitat continua demanant al Govern central per terra, mar i aire els diners necessaris per a evitar l’asfíxia financera de l’Administració valenciana. Aquest divendres, la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha exigit al president del Govern, Mariano Rajoy, “sensibilitat” i “altura de mires” per a no utilitzar com a “eina partidista” les transferències de fons.

Oltra ha sostingut la seua petició amb xifres. Segons la líder de Compromís, l’executiu del PP margina el Govern valencià, format pel PSPV-PSOE i la coalició valencianista. Durant el primer semestre del 2015, amb el PP valencià en la Generalitat, Madrid havia transferit 3.135 milions d’euros. 2.438 amb càrrec al FLA –un instrument per a donar liquiditat a les autonomies– i 697 amb càrrec a la liquidació del sistema de finançament autonòmic, el repartiment reglat dels impostos recaptats finalment.

El 2016, tanmateix, la Generalitat –que continua negociant un pla d’ajust amb el Ministeri d’Hisenda– no ha rebut diners amb càrrec al FLA. I en compte de rebre el 73% de la liquidació –com va passar amb el Consell del PP– només ha rebut el 43%, 427 milions menys del que el 2015 hauria correspost. En total, quasi 3.000 milions menys.

Oltra demana “explicacions”, resposta “a aquests interrogants”. A priori, diu la vicepresidenta, ni les eleccions autonòmiques a què s’enfrontava el 2015 el PP des del Govern ni la presència, ara, d’un govern progressista en la Generalitat, justificarien aqueixa diferència de tracte.

Aquest mateix dijous, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va remetre una carta al cap del Govern en funcions en què li exposava que la situació financera de la Generalitat “és límit”. “Que els proveïdors, els dependents o que els funcionaris cobren la part de l’extra que se’ls deu, ha de dependre sempre de criteris objectius i de terminis preestablits”. A judici del Consell, Rajoy margina els valencians per a castigar el seu Govern per raons partidistes.

Etiquetas
stats