Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González

La Policia Local de València sanciona 14 usuaris de patinets elèctrics al dia en tres mesos, la majoria per anar sense casc

Un agent de la Policia Local de València junt amb un patinet elèctric

Carlos Navarro Castelló

València —

0

El 23 de setembre passat va arrancar l’aplicació efectiva de la nova ordenança de mobilitat de València, que va entrar en vigor al juny, després de la campanya informativa oberta per a donar a conéixer les novetats principals, especialment pel que fa a la regulació dels vehicles de mobilitat personal (VMP), que fins ara mancaven d’una normativa clara.

Fonts de la Policia Local han informat a eldiario.es que, en tres mesos, en concret fins al 19 de desembre, els agents han posat 1.276 multes a usuaris de patinets elèctrics, és a dir, 14,5 al dia.

Els agents, a més, han intervingut en 48 accidents amb VMP implicats i han requisat 52 patinets d’empreses de lloguer compartit (sharing) que estaven estacionats al carrer, ja que, segons l’ordenança, s’han de deixar a l’interior de locals habilitats.

Quant a les multes, la majoria, en total 705, són per no portar casc, cosa obligatòria en el cas dels patinets de tipus B, els més grans i potents.

Hi segueixen entre les més nombroses circular per voreres o calçada (312 multes), fent ús d’auriculars (96), superant les places permeses (53 multes) i saltar-se semàfors i incomplir les característiques tècniques (24 respectivament).

Destaquen també les 15 per no portar timbre, llums de fre o catadiòptrics, les 12 per conducció negligent (excés de velocitat), les 10 per circular sense l’edat permesa o les 8 fent ús del mòbil o circulant sota els efectes de l’alcohol o les drogues.

Pel que fa a les quanties de les sancions, fonts policials han explicat que depén de la infracció: “Per exemple, circular sense casc són 60 euros, amb auriculars 200 euros, sota els efectes de les drogues 1.000 euros i posar en perill els usuaris de la via pública 200 euros”.

De les dades es dedueix també que la gent cada vegada és més coneixedora de la normativa i està més conscienciada, ja que mentre en el primer mes d’aplicació de l’ordenança es van imposar 951 multes, en el segon es van reduir a 241 només. Per exemple, les sancions per no portar cas van passar de 543 en el primer mes a 4 en el segon.

Sobre aquest tema, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, s’ha mostrat satisfet “per la reducció de les sancions per no portar casc, cosa que demostra la utilitat de la campanya de sensibilització i conscienciació duta a terme per la Policia Local, a més que demostra que la gent és conscient de la importància de la seguretat, que és el primer”.

Requisits dels patinets

Segons la nova normativa, pel que fa als patinets de tipus A, estan equipats amb un motor elèctric i la capacitat màxima de transport és d’una plaça. Hauran de disposar de fre. El timbre i el casc no són obligatoris, però sí recomanables. Quan circulen a la nit o en condicions de baixa visibilitat, per zona urbana, es recomana que usen una peça de roba, jupetí o bandes reflectores.

Els de tipus B estan equipats amb un motor elèctric i la capacitat màxima de transport és d’una plaça. Hauran de disposar de timbre, fre, llums (davantera i posterior) i catadiòptrics. L’ús del casc és obligatori. Quan circulen a la nit o en condicions de baixa visibilitat per zona urbana, es recomana que usen una peça de roba, jupetí o bandes reflectores.

Quant a zones de circulació i velocitats, els de tipus A podran circular per zones per als vianants a una velocitat màxima de 10 quilòmetres per hora, a un màxim de 15 quilòmetres per hora pels carrils bici que estiguen sobre la vorera i a 20 quilòmetres per carrils bici habilitats sobre la calçada. A més, podran circular per la calçada en àrees de prioritat residencial, en carrers 30 d’un sol carril i en ciclocarrers. Els patinets de tipus B tindran les mateixes condicions, llevat que, com que tenen més potència, no podran circular per zones per als vianants.

Etiquetas
stats