El PP anuncia que Rita Barberá reapareixerà aquest dimarts en el Senat
Segons la direcció nacional del PP, Rita Barberá reapareixerà aquest dimarts en el Senat, on se celebrarà un ple.L’exalcaldessa de València i actual senadora només ha xafat la Cambra Alta dues vegades: quan es va constituir i el dimarts de la setmana passada, quan va estar unes hores en el seu despatx. A pesar del sou, Barberá no va acudir ni a la reunió que Mariano Rajoy va presidir amb tots els senadors del seu partit ni a la constitució de comissions.Just quan s’ha conegut que el jutge li dóna l’oportunitat de declarar pel blanqueig del cas Imelsa abans de demanar si eleva la causa al Tribunal Suprem, Javier Maroto ha confirmat que s’hi presentarà.
“Ho he preguntat i m’han dit que sí”, ha explicat el vicesecretari del PP als periodistes després d’enfrontar-se a diverses preguntes sobre l’actitud del PP pel que fa a Barberá. El dirigent ha tractat d’escudar-se en el seu desconeixement de l’assumpte per tractar d’eixir del pas.“Acaba de passar i no ho he llegit. No puc posicionar-m’hi”, ha provat. Marotoha recordat que sempre ha condemnat la corrupció i ha avançat que declarar com a testimoni “és una decisió que prendrà ella”.
A pesar que el Comité de Drets i Garanties del PP no pot fer res fins que no es produïsca la imputació, Maroto ha presumit que l’òrgan disciplinari del PP “analitza en cada moment el tràmit que s’ha de seguir”. El conservador ha aprofitat la situació del socialista José Ramón Gómez Besteiro, que no ha renunciat al seu càrrec orgànic, per a carregar contra el PSOE: “Pedro Sánchez accepta que Besteirorenuncie a allò que no és i es mantinga en allò que sí que és”.
Maroto ha tornat a referir-se a la possibilitat que el cas de Barberá quede en no res. “Si actuàrem com unsTorquemada en cada cas, hui no hi hauria cap regidor, cap senador, cap Govern”, ha arribat a dir.Maroto tampoc ha estat capaç d’explicar la imputació del PP valencià i la contradicció que suposa amb la màxima que la corrupció “no és una qüestió de partits, sinó de persones”.