Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La guerra entre PSOE y PP bloquea el acuerdo entre el Gobierno y las comunidades
Un año en derrocar a Al Asad: el líder del asalto militar sirio detalla la operación
Opinión - Un tercio de los españoles no entienden lo que leen. Por Rosa María Artal

Turisme vol reactivar la imatge de la Comunitat a Fitur després d’un any de rècord

Així serà l’estand de la Comunitat Valenciana a Fitur

Carlos Navarro Castelló

València —

Amb el lema ‘És hora de tornar’, la Comunitat Valenciana es presenta a Fitur (del 20 al 24 de gener), una de les fires turístiques més importants del món, amb un estand de 1.600 metres quadrats inspirat en la taronja, tant pels tons dels colors com per les formes.

Segons ha explicat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, l’enunciat té l’objectiu ben clar d’exhibir la Comunitat “com una terra oberta, hospitalària i amb uns valors que estan molt lluny de la imatge amb què s’ha relacionat l’autonomia en els últims anys”, en al·lusió ben clara als diferents casos de corrupció i de programes com ‘Gandia Shore“.

“Aquesta imatge que hem donat es vol eradicar, som conscients de la devaluació que ha experimentat la nostra Comunitat en els últims anys i estem obligats a recompondre aquesta imatge oferint la millor versió de nosaltres”, ha explicat Colomer.

Precisament un dels casos de corrupció que ha llastat la imatge de la Comunitat està relacionat amb les adjudicacions del muntatge de l’estand d’aquesta fira entre els anys 2005 i 2009 a empreses relacionades amb la trama Gürtel.

En aquest sentit, Colomer ha informat que el cost de l’estand puja a 625.000 euros i que es va adjudicar, després d’un concurs públic obert, a Viajes El Corte Inglés S. A. Tant l’import de la inversió com les dimensions de la infraestructura són les mateixes que l’any passat. A més, s’usarà la mateixa instal·lació per a altres fires.

Sobre les característiques de l’estand, Colomer ha destacat que la idea és unificar la imatge de la Comunitat amb un disseny global i unificat.

De fet, acollirà les cinc marques turístiques valencianes (València Turisme, Castelló Mediterrani, Benidorm, Turisme València i Costa Blanca) i hi haurà una gran plaça central per a acollir presentacions i actes institucionals.

La gastronomia hi serà una de les protagonistes, ja que acollirà també un espectable de cuina en directe en què hi haurà demostracions i degustacions gastronòmiques de tots els racons de la Comunitat.

El secretari autonòmic ha evitat pronunciar-se sobre la nova marca de la Diputació de València: “Mereix els meus respectes i entenc que tot es fa amb la millor intenció, però no indicaré la meua posició sobre si m’agrada o no”.

A més, ha descartat la imposició d’una taxa turística i ha destacat que es mirarà de potenciar el mercat del turisme LGTB (lesbianes, gais, bisexuals i persones transgènere), i també del turisme de jubilats, que permet desestacionalitzar l’oferta.

Un any de rècord de visitants

Quant a les dades turístiques de l’any 2015, tot i que falta el tancament definitiu de l’exercici, les primeres xifres de l’Agència Valenciana de Turisme estimen que la Comunitat va rebre l’any passat 24 milions de visitants, un 4% més que el 2014.

Pel que fa a la demanda estrangera, s’espera que se supere la xifra rècord del 2014 en què es va arribar als 6,5 milions de turistes forans, fet que comportaria el tercer màxim històric consecutiu.

stats