Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La guerra entre PSOE y PP bloquea el acuerdo entre el Gobierno y las comunidades
Un año en derrocar a Al Asad: el líder del asalto militar sirio detalla la operación
Opinión - Un tercio de los españoles no entienden lo que leen. Por Rosa María Artal

El CES insta el Consell a aclarir la proposta de pactar tarifes en els taxis per evitar l’incompliment de la llei

Podemos espera que Fomento "blinde" la autonomía local para gestionar las VTC

Laura Martínez

0

El Comité Econòmic i Social insta la Generalitat a matisar els aspectes que vol modificar de la llei del taxi per evitar conflictes amb altres lleis. En el dictamen del CES sobre l’Avantprojecte de la llei d’acompanyament als pressupostos torna a retraure a l’executiu autonòmic que la llei s’utilitze per a modificar altres normatives: “No correspon la modificació a través d’aquest Avantprojecte de llei de matèries que han de sotmetre’s a desplegament reglamentari”, considera.

L’entitat considera que la redacció dels punts que afecten la Llei del taxi, que dona motiu al fet que els usuaris i els conductors pacten un preu tancat abans de pujar al vehicle i puguen utilitzar aplicacions, pot donar lloc a algunes confusions. “Tal com està redactat, preveu la possibilitat que cada taxista puga pactar preus de manera lliure i a la baixa, cosa que podria implicar una competència en preus i l’incompliment del caràcter obligatori de les tarifes urbanes”, apunta el CES.

Així doncs, proposa que la norma preveja l’habilitació “d’un adequat sistema de càlcul i procediment d’aplicació de preus que garantisca la competitivitat en el mercat. Les normes per a poder oferir un preu tancat i de manera prèvia a la realització del servei haurien de quedar molt clares, així com els criteris i els paràmetres a través dels quals s’obtindran els preus tancats.”

El comité també valora un tipus d’aplicació de tarifes de manera “objectiva” que “rau a aplicar la tarifa urbana quan el servei circule per zona urbana, la interurbana quan ho faça per zona interurbana i la tarifa de retorn quan, tornant amb la persona passatgera, se circule per zona interurbana”.

Sobre la quantia mínima, també anomenada preu base –el “mínim de percepció–, el consell considera que contribueix a la viabilitat econòmica de les concessions administratives, ”sobretot per als bitllets de recorregut curt“.” La no revisió periòdica dels mínims de percepció podria condicionar la viabilitat econòmica de la prestació del servei de transport de persones viatgeres, i fer-ne perillar la continuïtat“, adverteix. Així doncs, considera que les tarifes base han de revisar-se d’acord amb la legislació vigent.

Etiquetas
stats