RENFE troba factible que la línia C2 de Rodalies es perllongue fins a la Font de la Figuera
Després de més de 20 anys clausurada, la línia de rodalies C2 de València podria tornar a la Font de la Figuera. Així ho ha admès el president de RENFE, Juan Alfaro, qui considera que el restabliment de la llínea de tren fins a la Font de la Figuera tindria un cost “marginal”.
Aquesta notícia s’ha produït durate la reunió dels alcaldes de la Font de la Figuera (Vicent Muñoz), de Moixent (Teófilo Fito), Vallada (María José Tortosa) i Montesa (Pepe Barberá) amb el president de RENFE a Madrid per a abordar la necessitat de la recuperació de la línia C2, en principi fins a Moixent, i que apunta que açò podria produir-se a mitjan 2018.
La línia C2 ha patit durant els últims anys diferents retallades en la seua finalització en la comarca de la Costanera. Inicialment arribava fins a la Font de la Figuera, però en 1996 es va retallar el seu trajecte fins a deixar-loo a Moixent; posteriorment, a causa de les obres de l’AVE en la mateixa zona, la línia va tornar a retallar el seu recorregut en 2009 finalitzant en l’estació de l’Alcúdia de Crespins, com succeeix ara.
D’aquesta manera les poblacions que han vist suspès el seu servei de comunicació ferroviària estan mobilitzant-se conjuntament per a recuperar aquesta comunicació, i després de passar per la direcció de Renfe, el següent pas serà contactar amb Secretaria General de Transports i el Director General de Transport Terrestre; d’aquesta forma, els alcaldes dels municipis afectats plantegen arribar al Ministeri. “El Consell de Ministres és qui considera la destinació del servei públic i, per aquest motiu, seguirem treballat en les més altes instàncies perquè açò siga possible”, afirma l’alcalde de la Font de la Figuera Vicent Muñoz.
Amb la recuperació del servei fins a Moixent la línia C2 de rodalies tindria un recorregut de 84 km, partint des de València i passant per les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta i la Costera. La prolongació fins a la Font de la Figuera suposaria recuperar un traçat de 16,7 km, superant així els 100 km de línia en el seu total.