El WhatsApp es demana una paella
La paella, el plat representatiu del País Valencià i, per extensió, d’Espanya, i també ben conegut mundialment, tindrà un reconeixement en el WhatsApp. L’emoticona de la paella, promocionada per la marca d’arròs La Fallera amb l’humorista Eugeni Alemany, es va promocionar a través de totes les xarxes socials amb l’etiqueta #PaellaEmoji; finalment, ha tingut èxit després que el comité d’Unicode, organisme que decideix les imatges que s’inclouen en aplicacions com el WhatsApp, ha acceptat hui incloure l’emoticona en la pròxima actualització del WahtsApp, que tindrà lloc al juny.
D’aquesta manera, la fama de la paella la posa a l’altura d’altres aliments universals, com la pizza, el sushi, la pasta o l’hamburguesa, que ja tenen l’emoticona corresponent en el WhatsApp. I ho fa amb un disseny valencià, que respecta la recepta original amb l’arròs, el pollastre, el conill, la bajoca i el garrofó, i deixa de banda un ‘ensurt’ que mostrava una paella amb gambes i pésols.
La inclusió de la paella s’ha aconseguit després de l’‘Operació #PaellaEmoji’ que va portar l’humorista valencià Eugeni Alemany a la capital mundial de la tecnologia, San Francisco, on va promocionar el plat valencià perquè fóra admés en les icones gastronòmiques mundials.