Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Generalitat Valenciana demana la retirada d’una campanya de Bankia per “perpetuar estereotips sexistes”

Una imatge de l'anuncio de Bankia

Miguel Giménez

València —

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, a través de la Direcció General de l’Institut de les Dones, ha demanat a Bankia la retirada d’una campanya publicitària que, amb el lema ‘En la vida ja pagues massa comissions’, “perpetua estereotips que limiten la projecció de les dones i que vicien les relacions de parella”.

La nova campanya publicitària de l’entitat pren la idea del pagament de comissions i escenifica aquest pensament en diverses situacions en què els protagonistes pateixen conseqüències per errors banals. Entre aquestes situacions, hi ha un marit que ha anat a un comiat de solter i ha de patir “una sessió de compres torturant”, un pare que no ha anat a la funció d’escola de la filla i ha de jugar a princeses per a compensar-la, una manifestació de camaraderia entre col·legues en la faena o una mare que no ha estat a casa jugant amb els fills perquè treballava.

Missatges “tendenciosos i manipuladors”

Segons l’escrit enviat a l’entitat, en l’esmentada campanya, recorrent a l’humor, es perpetuen estereotips i es traslladen missatges “tendenciosos, manipuladors i que reprodueixen conductes lligades al patriarcat”, com ara una mare que no ha estat a casa, amb els fills, perquè treballava.

A més, s’hi apunta que l’associació xiqueta/princesa és un “clàssic adoctrinador i sexista” i que curiosament, quan es mostra una relació de cooperació, suport i solidaritat, els protagonistes són homes.

Els mitjans de comunicació “són altaveus d’estereotips i també la fàbrica en què es forgen”; per aquest motiu des de la Conselleria d’Igualtat consideren que, en aquest cas, “se’ns presenta un ventall d’estereotips sobre les relacions de parella, negatiu per a totes dues parts”.

Igualtat de drets i deures entre sexes

En l’escrit de la Direcció General de l’Institut de les Dones, que encara no ha obtingut resposta de Bankia, es defensa que, en una societat que demana una igualtat de drets i deures entre els sexes, els missatges publicitaris “no solament han de reflectir aquesta igualtat, sinó també hi han de contribuir”.

La Conselleria d’Igualtat té, entre les seues competències, les relatives a la promoció i a l’execució de mesures per a fer efectiu el dret a la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes.

La llei 9/2003 de la Generalitat estableix que els poders públics valencians “adoptaran les mesures adequades per a modificar els patrons socioculturals de conducta assignats en funció de gènere, amb la finalitat d’eliminar els prejudicis, els usos i els costums de qualsevol mena basats en la idea d’inferioritat o en funcions estereotipades de dones i homes”.

Posats en contacte amb Bankia, des de l’entitat financera han descartat fer comentaris sobre la decisió de la Generalitat Valenciana. “Res a comentar”, han sentenciat.

Etiquetas
stats