Juan Roig: “Els espanyols hem de pagar impostos, i els que tenim més hem de pagar més”
El president de Mercadona, Juan Roig, ha presumit aquest dimecres dels impostos que paga: “Els espanyols hem de pagar impostos, i els que tenim més hem de pagar més”, ha assegurat l’empresari valencià, una de les principals fortunes espanyoles.
En aquest sentit, Roig ha ressaltat la contribució tributària de Mercadona via impostos i Seguretat Social, que es va elevar a 1.468 milions d’euros el 2016. D’aquest total, 693 milions d’euros corresponen a la Seguretat Social, 250 a impostos i 525 a la recaptació de l’IVA i de l’IRPF. “Nosaltres paguem tots els nostres impostos a Espanya”, ha dit Roig, i ha afegit: “Quan obrim a Portugal, en pagarem també una part, la que pertoque, allí”.
Els seus treballadors, “els més rics”
A més, també s’ha referit als salaris dels seus treballadors: “Un empleat de Mercadona, amb 3 o 4 anys d’antiguitat, cobra uns 1.700 euros nets per mes (repartits en catorze pagues de 1.450 euros nets al mes), la qual cosa els converteix en els més rics del sector a Espanya”.
Roig ha fet aquestes declaracions durant la presentació davant dels mitjans de comunicació dels resultats de l’empresa valenciana corresponents a l’exercici del 2016, on ha subratllat que la cadena de supermercats va generar l’any passat 4.000 llocs de treball nous, amb els quals suma ja 79.000 treballadors.
“Estem molt orgullosos, perquè generar ocupació és contribuir al desenvolupament d’Espanya”, ha subratllat Roig, que ha defensat els sous que paga Mercadona, i que per a enguany preveu una pujada salarial de l’1,6 %.
Un benefici de 636 milions d’euros
Mercadona va guanyar l’any passat 636 milions d’euros, el 4% més que el 2015, amb un increment de les vendes brutes del 3,9%, fins a 21.623 milions. Per al 2017, l’empresa valenciana preveu una reducció de beneficis pròxima al 70%, fins a 200 milions d’euros. La causa, “pensem a llarg termini i no en l’obtenció de beneficis a curt termini”, de manera que es preveuen fortes inversions –entre 1.000 i 1.200 milions d’euros– per a aquest exercici, com la contractació i la formació de personal per a reforçar l’aposta pels frescos. “A mi, Mercadona, en el curt termini, no em preocupa gens, perquè estem molt sanejats”.
La cadena, que copa el 23 % del mercat del gran consum (alimentació i drogueria) a Espanya, manté la intenció d’obrir les seues primeres quatre botigues en l’exterior al nord Portugal –la primera a Porto– el 2019, alhora que reforçarà la seua aposta pels frescos, segment del mercat que en l’actualitat centra la batalla en el sector.
Aquesta aposta ha provocat un increment en el nombre d’interproveïdors (126) i proveïdors (500), alhora que la cadena ha incorporat 300 productes nous i n’ha millorat 350 més: “Aquest exercici esperem unes dades semblants”, ha ressenyat Roig, que ha insistit en el fet que el ‘model Mercadona’ consisteix a apostar pels productes de zona. Per això, ha matisat, està perfilant-se l’expansió a Portugal, “volem treballar amb productes i proveïdors portuguesos per a les botigues d’allí. No hi anem com a conquistadors”.
Canvi de model en botigues
Una de les fortes inversions previstes per la cadena de supermercats és la implantació del model nou de botigues. El 2017 està previst construir 30 supermercats nous i reformar-ne 126, unes xifres que s’incrementaran el 2018 fins a haver-les renovades totes per al 2022/2023. A més, es preveu que s’inicien les actuacions en el centre logístic que la marca desplegarà a Parc Sagunt, a més de les obres dels blocs logístics d’Abrera (Barcelona), amb diverses de les fases ja en funcionament, Vitòria i el centre de processament de dades a Villadangos del Páramo (Lleó).