Orxata i valencianes per a endolcir la campanya electoral
Artistes valencians, grups valencians i ara, també, productes valencians. La campanya electoral es nodreix de valencianitat, especialment en la candidatura de confluència de Compromís-Podemos-Esquerra Unida, A la Valenciana.
El màrqueting electoral advoca aquesta vegada per la línia alimentària. D’una banda, A la Valenciana reparteix paquets de valencianes –que no ‘sobaos’, com ells mateixos matisen en l’embolcall. “No sigues un sobao, vota #alavalenciana” escriuen en el film dels dolços. La formació planteja una campanya de proximitat que reforce el valor local, siga mitjançant els seus artistes o, en aquest cas, apel·lant a l’estómac.
Podem, soci de coalició, se’n va de ruta per la Comunitat ‘a la fresca’, en una sèrie d’actes en què reparteixen orxata i conversen amb la ciutadania, en línia amb els seus minimítings.
Però el monopoli del producte valencià no és exclusiu de la confluència dels partits de Mónica Oltra, Pablo Iglesias i Alberto Garzón. El PSPV també s’apunta a alimentar el seu nínxol de votants repartint orxata i refrescos. Joves Socialistes van anar el cap de setmana passat al Festival de les Arts amb un estand del partit en què els representants repartien la beguda típica valenciana i acostaven el seu programa al públic del festival per a demostrar que “som joves com tu”.
Si bé el PP no ha posat en marxa aquesta nutritiva campanya, la líder popular valenciana, Isabel Bonig, sí que ha anat a la fàbrica de Fartons Polo a fer campanya.
Així, sembla clara la batalla alimentària per apoderar-se el producte valencià, mentre continua l’espectacle de la campanya.