Ford Almussafes ultima un altre expedient d’acomiadaments temporals per a frenar la producció

Un treballador de la Ford Almussafes en una imatge d'arxiu. EFE/ Biel Aliño

La direcció de Ford de la planta d’Almussafes va reunir dimecres la comissió de seguiment de l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) amb l’objectiu d’aplicar algunes modificacions en el calendari de dies afectats per les aturades acordat el mes de març passat.

En aquell moment es va pactar un ERTO de 15 dies que s’han distribuït fins al 30 de juny i que ha sigut aplicable tant en fabricació com en motors, per la qual cosa ha afectat pràcticament tots els 5.724 empleats de la factoria.

Com va informar elDiario.es, els motius de l’ERTO van ser principalment la falta de microxips i de matèries primeres que han deixat de fabricar-se per l’alt preu de l’energia a conseqüència de la invasió de Rússia sobre Ucraïna.

En la trobada de dimecres, la direcció va traslladar als representants sindicals que “continuen les tensions en la cadena de subministraments de components, agreujades per la situació geopolítica en l’est d’Europa i el trànsit marítim”, segons va informar el sindicat majoritari UGT.

La companyia va advertir que amb les modificacions acordades, “estan pràcticament esgotats els dies d’ERTO que s’havien pactat, per la qual cosa l’empresa sol·licitarà en breu una reunió de la comissió negociadora de l’ERTO de Ford España”, cosa que des d’UGT es considera el pas previ per a un nou expedient temporal d’ocupació.

Quant als canvis acordats sobre el calendari inicial, en operacions de vehicles pararà la producció del sistema A, en tots dos torns, del dilluns 30 de maig al divendres 3 de juny, tots dos inclusivament.

En operacions de motors, pararà la producció els dies 28 i 29 de maig en totes les línies de Mecanització. La parada començarà a les 22.00 h, del divendres dia 27 de maig fins a les 22.00 h del diumenge 29. Substitueixen l’ERTO previst per al 3 maig i el 17 de juny.

La multinacional està sumida en un procés de transició cap a l’electrificació de vehicles que ha generat una enorme incertesa entre els seus empleats.

La companyia va descartar el tancament de qualsevol de les plantes d’Almussafes o de Saarlouis independentment de la que es trie finalment per fabricar vehicles elèctrics, però al mateix temps va advertir que hi haurà retallades de plantilla.

Per aquest motiu el 5 de maig passat es va a va dur a terme “un dia d’acció europeu en Ford”. Amb això, es pretenia conscienciar el conjunt de la plantilla europea des del CEEF, (Comité d’Empresa Europeu de Ford), de la situació tan delicada que pot travessar l’ocupació en tots els països que conformem Ford Europa.

Segons una nota remesa als 5.800 empleats de la planta valenciana, els representants del CEEF dels diferents països són conscients que, una vegada s’inicie la transformació cap a l’electrificació, “es generarà un excedent elevat de personal en tota Ford Europa, i així ho va asseverar en un comunicat el president Stuart Rowley”, per la qual cosa van decidir dur a terme accions simultànies en totes les fàbriques.

Etiquetas

Descubre nuestras apps

stats