Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El port de València ultima el projecte de la ZAL amb un gran corredor verd

Imatge panoràmica del Port de València.

Carlos Navarro Castelló

Una ZAL verda, però sense perdre de vista la seua vocació de servei com a zona d’activitat logística per a les empreses que s’hi instal·len.

Així han definit fonts de l’Autoritat Portuària de València (APV) el projecte definitiu que l’entitat ultima amb les modificacions acordades amb l’Ajuntament de València, que s’han recollit en el nou document que s’enviarà a la Conselleria d’Obres Públiques perquè s’aprove.

D’aquesta manera, el nou projecte de la ZAL inclourà un gran corredor verd que connectarà la Ciutat de les Arts amb Pinedo i ampliarà el carril bici existent.

Així ho van acordar el mes de maig passat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de reunir-se amb el president de l’APV, Aurelio Martínez, trobada en què Martínez es va comprometre també a incloure en el projecte de la ZAL el desplaçament de la rotonda que es va construir sobre la desembocadura del llit vell per a poder culminar el Jardí del Túria amb un gran parc de desembocadura, i també a cedir zones verdes i esportives a Natzaret amb una superfície «més gran que la del jardí dels Vivers».

A més, el parc de desembocadura i el de Natzaret estaran connectats al Saler amb zones xafables i un tractament de paisatge.

Una vegada es presente el projecte a les conselleries competents, l’Ajuntament obrirà un procés participatiu per a conéixer les inquietuds dels ciutadans i, si és procedent, presentaran al·legacions.

D’aquesta manera, si l’APV compleix tots els seus compromisos, quedarà totalment descartada la intenció de l’alcalde de València, Joan Ribó, de revertir els terrenys de la ZAL –o una part– perquè tornen a convertir-se en horta.

I és que aquesta infraestructura que està ja 22 anys construïda, però paralitzada per un procés legal, va implicar al seu dia una inversió de 160 milions d’euros.

Aquesta serà la tercera vegada que es posa en marxa un pla per a engegar la ZAL després d’anul·lar la justícia els dos anteriors. Si tira avant, l’APV preveu la implantació d’unes 50 empreses i la creació d’uns 2.000 llocs de treball directes (i més de 5.000 d’indirectes), per a la majoria dels quals es prioritzaria la població en desocupació de l’entorn.

Les mateixes fonts han advertit que tots els mesos s’interessen pel projecte quatre o cinc empreses, que finalment opten per anar-se’n a Barcelona, ja que la ZAL de Sagunt no els interessa per la llunyania al port de València.

No obstant això, l’APV preveu que la infraestructura es quede menuda des de l’obertura i per aquest motiu ja busquen terrenys per a ampliar-la en localitats limítrofes amb València, per la zona de la V-30.

Etiquetas
stats