13,2 milions més de la Generalitat Valenciana per a Ford, que està immersa en un ERO que afecta 600 empleats
El Govern valencià ha inclòs una injecció econòmica important en els seus pressupostos en favor de la multinacional Ford, la factoria de la qual a la localitat riberenca d’Almussafes va aprovar el mes d’abril passat en un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que va afectar unes 600 persones dels quasi 7.000 empleats amb què comptava fins aquest moment.
Segons han informat fonts de la Conselleria d’Economia, els comptes autonòmics preveuen una aportació total de 13,25 milions d’euros. D’aquests, 9,25 corresponen a aportacions en concepte d’ajudes, mentre que els quatre milions restants corresponen a la Fundació per al Desenvolupament i la Investigació coparticipada entre Ford España SL i la Generalitat Valenciana.
Malgrat la situació tan delicada per la qual passa en general el sector de l’automoció, la quantia tan sols s’ha incrementant en 250.000 euros respecte a l’aportada en aquest exercici 2021, que al seu torn es va reduir en 4,4 milions respecte de l’any 2020.
Des de l’any 2012, la Generalitat Valenciana ha injectat a la multinacional un total de 161,6 milions d’euros, incloent-hi els 13,25 previstos per a l’any que ve. L’any 2019 va ser amb diferència el rècord quant a la quantia aportada per l’Administració autonòmica, amb un total de 27,3 milions d’euros.
La direcció de Ford Almussafes va aconseguir el mes d’abril passat un acord amb UGT i CCOO sobre l’ERO que suposarà l’eixida entre 570 i 630 empleats de la fàbrica, entre maig i desembre d’enguany, i el període de les adhesions voluntàries acabarà el 30 de juny.
Segons l’acord, la multinacional permetrà adherir-se al pla de prejubilacions els treballadors entre l’1 de gener de 1958 i el 30 de juny de 1966 (de 63 a 55 anys), llevat dels vinculats per un contracte d’accés a la jubilació parcial.
Després de tancar l’ERO, la direcció de Ford Almussafes va subscriure amb UGT, en solitari, l’acord per a un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) plantejat a les fàbriques de motors i de producció de vehicles, amb motiu de la crisi dels microxips, un component dels vehicles el desproveïment del qual afecta el sector de l’automoció a escala mundial.
El 2 de novembre passat, la direcció Ford a la fàbrica d’Almussafes (la Ribera Baixa) va decidir “congelar” l’eixida de 30 treballadors de la planta de motors que anaven a prejubilar-se, a través de l’ERO acordat el mes d’abril passat, segons fonts sindicals.
Els motius esgrimits per l’empresa van ser el llançament del nou motor híbrid per al mercat europeu i les posicions que ocupen aquests treballadors en els nous programes de desenvolupament, va explicar UGT, sindicat majoritari en el comité d’empresa de Ford Almussafes.
La direcció de l’empresa va traslladar a aquesta secció sindical que “no estaria en disposició de prescindir dels treballadors involucrats” fins al mes de juny del pròxim any, per la qual cosa des d’UGT es va anunciar que proposaria una extensió de l’ERO –que afecta al voltant de 600 treballadors–, fins al 30 de juny de 2022, amb l’objectiu de “donar cobertura a aquests companys afectats”.
0