Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González

L'avaluació ambiental de l'any 2007 de l'ampliació del Port de València està basada en una llei caducada

Imatge aèria del port de València.

Carlos Navarro Castelló

València —

0

“Estem convençuts que un dels motius pels quals l'Autoritat Portuària de València (APV) es nega a efectuar una nova Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) del projecte d'ampliació nord és perquè la legislació actual és més restrictiva i suposaria justificar canvis en el projecte original difícilment justificables”.

Així s'ha pronunciat el portaveu de Per l'Horta, Josep Gavaldà, sobre la sistemàtica negativa de l'APV a realitzar una nova DIA que no suposa sinó una garantia que les obres no tindran efectes negatius en el medi ambient.

I és que, l'avaluació ambiental simplificada de l'any 2007 que l'APV defensa que està vigent, malgrat els substancials canvis introduïts sobre el projecte original, està basada en la normativa ambiental de l'any 1986 (Reial decret legislatiu 1302/1986, de 28 de juny) que ja no està en vigor i és menys restrictiva que l'actual de l'any 2013 (Llei 21/2013, de 9 de desembre).

Aquest és un dels aspectes que destaca la Comissió Ciutat-Port, integrada per les entitats Per l'Horta, Acció Ecologísta-Agró, Ecologistes en Acció, Associació de Veïns i Veïnes de Natzaret i la Plataforma el litoral per al poble (Pelpap), en les al·legacions que han presentat per a frenar l'ampliació del port davant el Ministeri de Foment, la Conselleria de Medi Ambient i l'Autoritat Portuària de València.

Segons l'escrit, el projecte modificat de juliol de 2018 requeriria amb la legislació actual d'una avaluació ambiental ordinària en lloc de simplificada pel seu elevat ús de recursos naturals.

En concret, el projecte modificat d'ampliació de juliol de 2018 supera els 20.000 metres cúbics anuals de dragatges marins que marca la llei 21/2013. A més, segons l'article 7.1 apartat C de la llei 21/2013, “serà objecte d'una avaluació d'impacte ambiental ordinària qualsevol modificació de les característiques d'un projecte consignat”.

“És molt difícil de justificar legalment la vigència de la DIA de l'any 2007 tenint en compte que es prolongarà el dic d'abric 500 metres, que s'elimina un contradic, que canvia la configuració dels molls i que aquests necessitaran 4 milions de metres cúbics més de material de farciment, és a dir, que no es compleix cap de les condicions per les quals es va atorgar aqueixa DIA”, ha insistit Gavaldà.

El lletrat de l'entitat i ex-secretari general de Podem, Antonio Montiel, ja va advertir durant la presentació de les al·legacions que si no es paralitza cautelarment el procés d'adjudicació portaran el tema al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Etiquetas
stats