Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Consell encarregarà una auditoria sobre l’adjudicació i la gestió de les ITV

El coste de la ITV puede variar hasta un 82 por ciento según la comunidad autónoma

Carlos Navarro Castelló

El nou govern d’esquerres de la Generalitat Valenciana està decidit a posar la lupa sobre el negoci de les empreses que gestionen la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) a la Comunitat després del procés de privatització i adjudicació que va executar l’expresident Eduardo Zaplana (PP) el 1997. Un procés no exempt de polèmica pel fet recaure les concessions en empresaris afins al PP.

D’aquesta manera, el diputat de Compromís, Fran Ferri, presentarà la setmana que ve una proposició no de llei en què sol·licitarà a la Sindicatura De Comptes una auditoria sobre la gestió de l’ITV amb criteris d’eficiència, eficàcia i economia des que es van privatitzar.

A més, l’informe haurà d’incorporar una comparativa amb la prestació del servei de manera pública abans del 1997 i amb els models presents en la resta de les comunitats autònomes.

I és que, segons Ferri, qüestions com “l’augment del parc de vehicles, l’actualització de les tarifes d’acord amb l’índex de preus del consum (IPC) i la inclusió de proves noves” que van donar lloc a taxes addicionals han generat “uns ingressos extraordinaris no previstos inicialment” que no han anat acompanyats d’un “augment del cànon que cal pagar a la Generalitat”.

El diputat autonòmic ha afegit que, possiblement, fruit d’aquestes condicions avantatjoses, han estat unes quantes les empreses que originàriament van ser concessionàries i que després van transferir aqueixa concessió amb el guany de “plusvàlues importants”.

Totes aquestes circumstàncies han fet que els valencians hagen hagut de suportar durant una dècada “les tarifes de l’ITV més altes d’Espanya”.

Etiquetas
stats