Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Consell assumirà el cost del procurador de les víctimes de violència masclista des del moment en que presenten la denúncia

La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, amb la vicepresidenta Mónica Oltra

Miguel Giménez

València —

0

Les víctimes disposaran d'assistència gratuïta de procuradors immediatament que presenten una denúncia per violència masclista. Així ho ha anunciat el Consell mitjançant la consellera de Justícia, Gabriela Bravo. Aquesta mesura ha sigut sol·licitada de forma insistent per a proporcionar major garantia i seguretat a les víctimes des del primer moment, així com també permet agilitar els tràmits que es duguen a terme durant tot el procés.

La titular valenciana de Justícia ha explicat que d'aquesta manera s'anticipa l'assistència a la víctima i es té el control sobre notificacions i citacions de les resolucions judicials. Es tracta que les víctimes de violència masclista siguen “protegides al màxim i compten amb el major recolzament institucional en un moment en el qual es troben especialment indefenses”.

La conselleria i representants del Col·legi de Procuradors incorporaran aquestes noves actuacions al Decret 17/2017 d'assistència Jurídica Gratuïta. D'aquesta manera, la Comunitat Valenciana serà pionera a reconèixer per normativa la designació de procurador per a les víctimes de violència masclista des de l'inici del procés.

Formació especialitzada

Representants del Col·legi de Procuradors de València han abordat, en una reunió amb la consellera de Justícia, la necessitat de formació especialitzada per a aquests professionals.

Tal com es preveu en el Pacte d'Estat sobre Violència de Gènere és necessari que les comunitats autònomes doten de partides pressupostàries, recursos i accions materials que garantisquen la formació de professionals en violència sobre la dona especialitzats en la matèria. Per a això, en els pròxims mesos la Conselleria de Justícia i l'òrgan representatiu dels procuradors signaran un conveni que recollirà les actuacions formatives d'aquest col·lectiu.

Altres mesures del Consell

La Generalitat Valenciana també ha impulsat altres mesures pensant en les víctimes de violència masclista. Així, en el projecte de llei d'Infància i Adolescència aprovat el mes de juny passat pel Consell es contempla que es prioritze la protecció del menor en els casos de violència de gènere, de manera que pretén que els agressors abandonen el domicili en cas de maltractament: la protecció es duu a terme “mitjançant l'allunyament de la persona maltractadora i no mitjançant l'eixida de la víctima del seu mitjà familiar”.

Una altra iniciativa es refereix a les víctimes que siguen funcionàries. L'Executiu valencià ajudarà les treballadores públiques víctimes de maltractament a canviar de lloc de treball, de manera que puguen allunyar-se dels maltractadors sense que això supose un perjudici en les seues nòmines.

Etiquetas
stats