Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La regularización migratoria acerca a Gobierno y Podemos de cara a los Presupuestos
Minneapolis, el laboratorio de la represión de Trump y de resistencia contra el ICE
Opinión - 'Ministro y soldador industrial', por Esther Palomera

La Generalitat apuja el sou fins a un 8% als inspectors d’Educació, gremi de la consellera, mentre relega els professors

Alumnes en classe en un centre educatiu valencià.

Carlos Navarro Castelló

València —

0

El ple del Consell de divendres passat 23 de gener va aprovar el decret pel qual es modifica la normativa que regula la gestió, l’actuació, el funcionament i l’organització de la inspecció educativa de la Comunitat Valenciana “per a adaptar-la a la realitat actual del sistema educatiu valencià, reforçant la seua capacitat de supervisió i suport als centres”.

Així ho va anunciar el Govern valencià en un comunicat escarit en què va afegir que, a més, “s’impulsa el sistema de provisió per millora d’ocupació, cosa que permetrà corregir una anomalia històrica que afectava les inspectores i els inspectors accidentals que procedeixen del cos de mestres, de manera que tot personal inspector accidental, amb independència del cos docent de procedència, percebrà les mateixes retribucions en coherència amb les funcions idèntiques que exerceixen”.

El que no va contar la Generalitat Valenciana que presideix Juan Francisco Pérez Llorca en el seu comunicat és que aquesta mesura suposa un increment salarial entre un 4% i un 8% en la plantilla d’inspectors d’Educació, uns 150, precisament el gremi a què pertany la nova consellera d’Educació, Carmen Ortí, i sis dels seus col·laboradors més directes de la cúpula del departament, en concret, el secretari autonòmic, Daniel Mc Evoy; el director general de Personal Docent, Francisco Pablo Ortega; el director general de Centres Docents, Jorge Cabo; la directora general de Formació Professional, Marta Armendia; el director general d’Ordenació Educativa, Ignacio Martínez; i el president del Consell Escolar, Juan Salvador Oliver.

Fonts de l’àmbit educatiu han explicat que la mesura equipara tots els inspectors independentment que procedisquen del cos de mestres de col·legis, per tant, amb una categoria A2, o del de professors d’institut, amb una categoria A1. En el primer cas, passaran de percebre 3.540 euros bruts al mes a guanyar 3.863 euros i en el segon pugen de 3.720 a 3.863 euros.

Sobre aquest tema, fonts sindicals no s’han mostrat crítics amb la mesura, ja que l¡havien demanada, però dins d’un conjunt global que incloguera també una revisió salarial al professorat, que actualment està a la cua d’Espanya.

Així ho va exigir UGT en recordar que “el professorat de la Comunitat Valenciana —en Infantil, Primària, Secundària, Formació Professional i la resta dels cossos docents— continua patint una situació de desavantatge salarial clar respecte de la mitjana de l’Estat i de la major part de les comunitats autònomes”. Segons el sindicat, el col·lectiu acumula una pèrdua sostinguda de poder adquisitiu i una falta de reconeixement retributiu de les seues funcions. Per exemple, els mestres (categoria A2) que més cobren són els bascos, amb 3.063 euros, mentre que els valencians són els segons que menys guanyen, amb 2.419 euros, només per damunt dels extremenys, que guanyen 2.416 euros. En secundària (A1), els que més guanyen són els de Ceuta i Melilla amb 3.582 euros, i els que menys, els valencians, amb 2.734 euros.

El conjunt del professorat valencià, va explicar UGT, “necessita la mateixa equiparació, reclassificació i homologació entre cossos docents, així com la convergència salarial amb la resta de l’Estat”, per la qual cosa demanen almenys arribar al sou mitjà d’Espanya. A més, van recordar que continua pendent “el reconeixement en l’estructura salarial valenciana de complements vinculats a tutories, coordinacions, bilingüisme i dedicació especial al centre, establits com a obligació legal en l’article 105 de la LOE i que sí que estan implantats en totes les comunitats autònomes llevat de la nostra”.

Les mateixes fonts van comentar que, “malgrat els avanços puntuals, la Comunitat Valenciana continua situada en el furgó de cua en matèria salarial docent, una situació que repercuteix negativament tant en el professorat com en el servei educatiu que es presta a la ciutadania”. Per això, “UGT insta la consellera Ortí a abordar de manera integral i sense més demores una negociació real, ja que les millores aconseguides per a determinats col·lectius han de ser un punt de partida per a una solució global, no una excepció”.

Educació estudiarà l’augment salarial del professorat

A preguntes d’elDiario.es sobre l’augment salarial aprovat al cos d’inspectors i sobre la situació de la resta del professorat, fonts de la Conselleria d’Educació van explicar que “aquest decret ve de dos anys arrere aproximadament, és a dir, que la consellera no estava”, desvinculant la seua aprovació de la seua condició d’inspectora.

A més, van comentar que “el nou decret d’inspecció que actualitza la classificació dels llocs adscrits a aquest cos homologa aquesta classificació a la d’altres inspeccions de l’Estat i es va aprovar amb l’acord de totes les organitzacions sindicals”.

Quant a la negociació salarial que han sol·licitat les organitzacions sindicals, van assegurar que “en les reunions que la consellera els va concedir a primers de gener se’ls va anunciar que en la pròxima junta de portaveus prevista per al 10 de febrer se’ls entregaria un calendari de reunions per a dur a terme aquesta negociació que demanen, per la qual cosa es compleix estrictament amb el compromís a què es va arribar en aquelles reunions inicials”.

Etiquetas
stats