Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Israel se prepara para una ofensiva en Rafah mientras el mundo mira a Irán
EH Bildu, una coalición que crece más allá de Sortu y del pasado de ETA
Opinión - Pedir perdón y que resulte sincero. Por Esther Palomera

Professors que han facturat al port de València signen l’informe de la Politècnica a favor de l’ampliació

D'esquerra a dreta, Vicent Esteban Chapapría, Salvador Navarro, Marilda Azulay, José Vicente Morata i Pedro Coca

Sergi Pitarch

0

L’equip de quatre professors de la Universitat Politècnica de València que han elaborat l’informe encarregat pels empresaris i que conclou que no cal una altra declaració d’impacte ambiental (DIA) per a la nova ampliació nord han treballat abans per a l’Autoritat Portuària.

De fet, Rosa Puertas Medina i María Luisa Martí ja van signar el 2017 un document d’impacte econòmic de la infraestructura que ha sigut utilitzat pel president de l’APV, Aurelio Martínez, com a argumentari per a combatre les crítiques al seu impacte a la ciutat i el medi ambient.

Aquell informe de Puertas i Martí conclou que dos de cada 100 llocs de treball que es generen a la Comunitat Valenciana són gràcies al port.

Jesús Domingo Aleixandre va ser l’autor de l’avantprojecte de la concessió de serveis per a iots d’esbarjo per a la Marina de València. Per al port a través de l’empresa Inartec Ingeniería y Consultoría va redactar l’informe sobre el corredor logístic del port de València en els anys 2006 i 2007, just quan es va aprovar l’ampliació nord que ara el port considera desfasada.

El professor que ha liderat la investigació, exdirector de l’Escola d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de València, Vicent Esteban Chapapría, ha sigut director d’un port esportiu i, a través de la seua empresa Alenar Consultoría y Proyectos SL va ser l’adjudicatari del projecte d’ampliació del port esportiu de la Pobla de Farnals el 2009.

La tesi del document, pel qual la CEV, la Cambra de València i Propeller Valencia han abonat 30.000 euros, avala a ulls clucs la posició del port respecte de l’ampliació i incidia en el fet que els dics de recer no tenen impacte sobre les platges del sud.

Aquesta afirmació contrasta amb el que deia el projecte de regeneració de platges del Ministeri de Transició Ecològica.

Etiquetas
stats