Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Torna la línia de rodalia més castigada per la DANA: la C-3 arribarà fins a Xest per al Gran Premi de MotoGP

Imagen de la línea de Cercanías V-3 de València ya restablecida tras la dana.

Toni Cuquerella

València —

0

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible reobrirà al trànsit ferroviari la línia C-3 de Rodalia València entre Aldaia i Xest durant els dies 14, 15 i 16 de novembre, coincidint amb la celebració del Gran Premi de MotoGP al Circuit Ricardo Tormo. Aquesta reobertura suposa la recuperació de 10 nous quilòmetres de via, un tram devastat per la DANA del 29 d’octubre de 2024.

La inversió total en les obres supera els 90 milions d’euros i forma part d’una renovació integral executada en temps rècord, tot just un any després del temporal. Gràcies a això, Renfe oferirà un servei llançadora especial entre València Nord i el baixador del Circuit, amb 118 trens programats durant el cap de setmana de l’esdeveniment i parades en totes les estacions intermèdies.

Aquesta mesura pretén garantir la mobilitat dels milers d’assistents al Gran Premi, considerat un dels esdeveniments esportius de major projecció internacional a la Comunitat Valenciana.

La reobertura de la línia ha estat anunciada pel mateix ministre de Transports, Óscar Puente, que també ha informat que, després del Gran Premi de MotoGP, hi haurà una recuperació progressiva fins a Loriguilla.

Concretament, un cop finalitzat l’esdeveniment esportiu, a partir del dilluns 17 de novembre, es restablirà també la circulació ferroviària fins a Loriguilla, fet que permetrà recuperar completament el tram Aldaia–Loriguilla, un dels més afectats per les pluges torrencials.

En aquest tram s’han executat més de 5.600 metres de nova via, la restitució de 12.000 metres cúbics de balast, la substitució de 5.400 metres de carril i la reconstrucció d’obres de drenatge i talussos, a més de la rehabilitació integral de l’estació de Loriguilla.

Amb aquests treballs, el Ministeri assegura que la infraestructura compleix ara els més alts estàndards de fiabilitat i resiliència davant fenòmens meteorològics extrems.

Mentrestant, Adif continua amb la reposició de la resta de la línia fins a Bunyol, amb obres destacades com la reconstrucció dels viaductes de Barranco Grande i Xest I i II, de fins a 100 metres de longitud, amb l’objectiu de restablir completament els 80 quilòmetres de la C-3.

Crítiques de la Generalitat: “Una recuperació tardana i parcial”

El vicepresident segon i conseller de Territori, Vicente Martínez Mus, ha retret al Govern central que la reobertura del tram es produïsca “tard i malament” i “només amb motiu del Gran Premi de Xest”. Segons el responsable autonòmic, el servei s’oferirà “en condicions que deixen molt a desitjar”, amb freqüències de 40 minuts i sense servei nocturn.

Martínez Mus ha lamentat que només es recuperen dues parades, mentre “una desena continuen sense estar operatives”, fet que suposa “un greuge per als veïns de Xiva, Bunyol o Utiel”. En contraposició, ha recordat que la Generalitat va aconseguir reconstruir totes les línies de Metrovalencia al juny, “amb més rapidesa i garantint la seguretat davant futures DANAs”.

Etiquetas
stats