Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Les víctimes del metro de València posen punt final a anys de protesta amb una última concentració 4.992 dies després de l'accident

Una multitud concentrada a la plaça de la Mare de Déu de València convocada per l'Associació de Víctimes del Metro.

Miguel Giménez

València —

0

Tretze anys i huit mesos després del pitjor accident de metro de la història d'Europa, 4.992 dies després del sinistre que el 3 de juliol de 2006 va causar la mort de 43 persones i ferides a altres 47 a València, l'Associació de Víctimes del Metro (AVM3J) celebrarà aquest dimarts, 3 de març de 2020 a les 19 hores, una última concentració a la plaça de la Mare de Déu de la capital valenciana per a posar punt final a més d'una dècada exigint justícia.

Fa tan sol dues setmanes, les víctimes convocaven per a aquest dimarts una última concentració, que se celebrarà quatre anys i huit mesos després que aquestes ompliren la plaça de la Mare de Déu per última vegada en la convocatòria que feia la número 105 coincidint amb el nové aniversari de l'accident i després que les Corts Valencianes aprovaren la posada en marxa d'una nova comissió d'investigació. L'acte d'aquest dimarts pretén servir d'epíleg a una lluita que ha durat anys, un comiat després que el passat 27 de gener el tribunal condemnara quatre ex-directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (dels huit encausats) a vint-i-dos mesos de presó per 43 homicidis per imprudència greu professional i 36 delictes de lesions pel sinistre del 3 de juliol de 2006.

Amb aquesta última concentració, l'AVM3J vol agrair el suport rebut al llarg d'aquests anys. “Ara podrem tancar aquesta etapa i passar pàgina. Per fi podrem reprendre les nostres vides, i descansar”, manifestava la presidenta de l'associació, Rosa Garrote, qui mostrava la seua satisfacció després de conéixer-se la condemna perquè es va aconseguir “tot el que es podia aconseguir, més enllà fins i tot del que es podia imaginar”.

Les víctimes celebren que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana reconeguera “tot el que ha estat negant” en els últims anys i que els acusats assumiren “les deficiències en les infraestructures i material mòbil i en la formació i selecció del personal” que afectaven la seguretat de la Línia 1 del metro de València i comportaven un “risc molt greu” per a treballadors i viatgers que “coneixien o havien de conéixer”. “I així i tot no van fer res per a evitar-ho”, apuntaven en referència a la gestió en l'època del PP, quan es va produir el descarrilament.

“Per fi es demostra que tenim raó, que la nostra lluita era justa. Aquest reconeixement per part de l'empresa deixa en evidència a totes les persones que l'han estat negant any rere any”, apuntaven les víctimes, les quals van criticar al Partit Popular per “tirar la culpa des del primer dia al conductor sense plantejar-se la mala gestió de l'empresa” o els van acusar de “tindre interessos ocults i voler danyar la imatge del partit”.

Etiquetas
stats