Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El Gobierno de Ayuso dio siete contratos públicos a dedo al líder de los 'Pocholos'
Análisis - 'La Junta de Paz, un juguete en manos de un narcisista', por Jesús A. Núñez
Opinión - '¿Hay algo peor que un policía delincuente?', por Isaac Rosa

Catalá amaga l’ús del cotxe oficial “per motius de seguretat”, malgrat que Ribó el va publicar en els seus anys com a alcalde

La nova alcaldessa de València, María José Catalá, amb la vara de comandament.

Carlos Navarro Castelló

València —

0

“Per motius de seguretat, l’alcaldessa de València va acompanyada diàriament pel servei d’escorta municipal, per la qual cosa, en cas de necessitar vehicle, utilitza de manera rutinària el cotxe a la disposició d’aquest”. Això és tota la informació que figura en el portal de transparència de l’Ajuntament de València en relació amb l’ús del cotxe oficial per part de l’alcaldessa del PP, María José Catalá.

La primera edil amaga així el nombre de desplaçaments que fa amb el vehicle oficial, així com els motius d’aquests, un detall que sí que es donava entre els anys 2015 i 2023, amb Joan Ribó com a alcalde. Encara que el primer edil de Compromís va tractar de prioritzar l’ús de bici per a tractar de fomentar l’ús d’aquest mitjà de transport sostenible, unes vegades pels protocols de seguretat i altres per diversos problemes d’esquena, la veritat és que, segons les dades de la pàgina de transparència municipal, va fer ús sol o acompanyat en més de mil ocasions del cotxe oficial. Malgrat les dures crítiques a què es va veure sotmés per part de diversos sectors de la dreta i l’extrema dreta, és una informació pública que sempre es va mantindre.

No obstant això, segons denuncia el regidor de Compromís, Giuseppe Grezzi, l’actual alcaldessa María José Catalá no ha publicat ni una sola dada sobre això des que és alcaldessa, com pot comprovar-se en el seu apartat de transparència. Consultades fonts municipals sobre els motius pels quals ara no s’ofereix aquesta informació, han assegurat que es tracta exclusivament d’una qüestió de seguretat.

No obstant això, Grezzi insisteix: “L’opacitat no té res a veure amb la seguretat. Informar de quantes vegades fa ús del servei en l’exercici de la seua faena o si el fa servir també per a desplaçar-s’hi, tornar a casa o altres usos particulars no implica que haja d’indicar cap dada sensible, per la qual cosa l’ocultació és totalment injustificada. Fins i tot, si l’utilitza ocasionalment per a ús personal tampoc caldria que diguera a quins comerços o establiments va amb el vehicle, ni a quines hores. Ni tan sols si el fa servir rutinàriament per als seus assumptes personals, perquè, al capdavall, no cal indicar els horaris ni els llocs. Que posara ‘portar els xiquets al col·le’ seria prou, si és que l’usa per a això. En qualsevol cas, l’opacitat està injustificada”, sosté.

L’edil valencianista afig que “és legítim que la ciutadania es pregunte per què l’alcaldessa Catalá amaga els viatges que fa amb els cotxes oficials que té a la seua disposició” i s’ha preguntat “què vol que la ciutadania no sàpia”. A més, afirma que, “si no dubtara sobre l’ètica d’algun ús no previst per raó del càrrec, no hauria de tindre objecció a publicar tots els seus usos del cotxe oficial” i ha recordat que “en Compromís vam fer gala de transparència total, perquè no teníem i continuem sense tindre res a amagar”.

No obstant això, reitera que Catalá es va estrenar com a alcaldessa deixant de publicar les dates i els motius sobre l’ús que fa d’un bé públic. “Quan va ser consellera del govern d’Alberto Fabra, l’any 2014, ja va tindre el dubtós honor de ser condemnada pel TJCV per no lliurar documentació a l’oposició sobre la Fórmula 1, una opacitat que continua practicant ara al capdavant del govern municipal”, diu Grezzi, que recorda també que Catalá “amaga el que cobra com a professora de la Universitat Internacional de València (VIU) que va privatitzar com a consellera d’Educació l’any 2013.

Etiquetas
stats