Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Boluda hipoteca la seua concessió pública en el port de València per a obtindre liquiditat per a altres negocis

Vicente Boluda

Carlos Navarro Castelló

València —

0

El navilier i president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda Fos, busca fer caixa per a invertir en diferents negocis. Això es desprén que els últims moviments que ha fet amb l’objectiu d’obtindre liquiditat per a les inversions.

D’una banda, en l’última reunió del consell d’administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) esdevinguda dimecres, es va aprovar la proposta de Boluda Corporación Marítima SL per a obtindre l’autorització per a “la constitució d’una hipoteca sobre la concessió de titularitat seua en el port de València”, segons consta en el punt sis de l’ordre del dia.

Es tracta de la concessió que l’empresari, membre del consell d’administració de l’APV, té al costat del seu edifici d’oficines en el recinte portuari. Fonts de l’APV han assegurat que Boluda va eixir de la reunió en el moment de la votació per a evitar incórrer en un possible conflicte d’interessos.

D’altra banda, Boluda ultima també la venda d’un 49% de la seua empresa de remolcadors Boluda Towage a la naviliera MSC, segons ha avançat El Mercantil. La mercantil del napolità Gianluigi Aponte va obtindre també, a través de la seua filial TIL, la concessió per a construir i explotar la nova terminal nord del port de València.

Després de l’operació, les dues companyies sumaran en conjunt prop de 800 vaixells amb activitat en uns dos-cents ports de tot el món. Una vegada completada l’operació de la qual el Grupo Boluda no ha oferit informació a preguntes d’elDiario.es, es farà una inversió estimada de 600 milions el 2025, dels quals 200 es dedicaran a la renovació de flota i entre 300 i 400 milions a noves adquisicions d’empreses.

Com va informar aquest diari, al començament del 2023 es va donar la primera aliança entre el Grupo Boluda i MSC. En virtut d’aquella operació, es va integrar en la seua flota la divisió de remolcadors de la multinacional suïssa. L’operació va suposar l’absorció entre 25 i 30 vaixells amb presència en ports europeus a canvi d’una participació del 7% de la propietat.

Etiquetas
stats