Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El coche de combustión contraataca en Bruselas, Madrid y con las ZBE
¿Quién vota a quién en Extremadura? La brecha campo-ciudad marca el 21D
Opinión - 'Nuevos pasos hacia el abismo', por Rosa María Artal

Com es pot aconseguir que l’assegurança complisca tot el que la pòlissa cobreix als afectats per la DANA

Una casa completament destrossada pel pas de la DANA a Utiel.

Toni Cuquerella

0

Com es pot anar amb un metge propi a la sanitat privada per a assegurar-nos que ens cure de totes les malalties que tenim, i el contracte sanitari de la qual paguem cada mes. Aquesta seria una analogia de la faena que ofereix un perit de part, una figura a què tenen dret els usuaris d’assegurances d’habitatge, i que la catàstrofe de la DANA ha posat en primera fila davant el nivell de desperfectes que ha causat a desenes de milers de famílies a les comarques valencianes.

La gran majoria de la població no té l’especialitat de fer reclamacions d’assegurances contra l’asseguradora i, davant aquesta situació, tota persona assegurada té dret a nomenar un perit de part, perquè l’ajude amb la seua reclamació. A tot això cal afegir la situació de xoc que pot viure una família afectada davant un desastre de la magnitud de la DANA, mentre ha de fer front amb urgència a les reclamacions a l’asseguradora i haver d’avaluar molta informació sobre els danys patits, alguns es veuen i altres no, a més de la complexitat d’aquesta informació.

Davant aquesta situació, tant les asseguradores com el Consorci de Compensació d’Assegurances són experts en reclamacions, “però el seu objectiu serà sempre minimitzar la reclamació de l’assegurat, i el perit de part és especialista a bregar amb les asseguradores”, afirma Fil Fernández, de l’empresa WorldClaim, especialista en peritatge de part en grans catàstrofes. Amb aquesta assistència, “l’assegurat i l’asseguradora estaran en el mateix nivell de competència sobre la reclamació, els dos saben de què es negocia”, sentencia.

La raó és que als afectats, explica, moltes vegades les asseguradores els demanen que facen unes faenes que no els pertoca, des de presentar fotografies i vídeos que mostren els danys que s’han produït, fins que presente tres pressupostos per a la restauració dels habitatges i/o els béns mobles perduts. El dret que té l’afectat és el de presentar un informe de danys que fa el perit de part, s’hi poden incloure els danys que es veuen a simple vista, també els que no es veuen (instal·lacions encastades en les parets per a les quals s’han de fer sondatges), els estètics, o fins i tot recursos de logística que també s’han de pagar. Tot això ajustant-se al tipus de valor signat, siga a nou o el real de mercat.

Empreses

Un altre sector que mereix el seu apartat són les empreses, per a les quals es contracta una assegurança per separat. Aquesta es fa per al lucre cessant basant-se en la facturació que s’ha de compensar.

Però Fil Fernández adverteix que hi ha assegurances que deixen de pagar el lucre cessant una vegada obri el negoci, però assenyala que la cobertura del lucre cessant ha de prolongar-se durant els mesos que es tarde fins a arribar al nivell de facturació prèvia a la DANA per a compensar el marge perdut.

Especialistes en catàstrofes mundials

WorldClaim és una empresa que des de l’any 1979 han exercit com a perits de part en nombroses catàstrofes que s’han produït al voltant del món.

Entre aquestes estan des del terratrémol de Llorca i el volcà de La Palma, a huracans a Florida, terratrémols a Mèxic, inundacions al Brasil, incendis forestals a Califòrnia, tifons a les Filipines i l’explosió en el port de Beirut al Líban.

La faena d’aquesta empresa i d’altres que es poden trobar en el mercat comença estudiant-se la pòlissa d’assegurança signada, elabora l’informe de danys i negocia la reclamació amb l’asseguradora o amb el consorci, a més de continuar amb la representació si no s’arriba a un acord.

Fil Fernández afirma que el termini de lliurament dels informes una vegada signat el contracte és aproximadament de 25 dies per a un esborrany. D’altra banda, destaca que la quantitat que percebrà per la faena feta serà un percentatge de la compensació final que reba la persona afectada, i que no cobrarà fins que l’assegurat reba la seua indemnització.

Etiquetas
stats